Od neděle 15. 12. rozšíří RegioJet výrazně počty svých spojů
10.12.2019
RegioJet, železniční dopravce v České republice, od příští neděle 15. prosince 2019 výrazně navýší počty provozovaných spojů. Zvýší tím dále svůj podíl na českém a středoevropském železničním trhu, když ke stávajícím spojům přibude 34 rychlíkových spojů na lince R8 - Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín a zpět a téměř 120 regionálních osobních vlaků denně v Ústeckém kraji.
Foto: studentagency.cz
Rozšíří se také provoz stávajících dálkových spojů kategorie RJ jezdících po trasách Praha - Ostravsko - Košice a Praha - Brno - Vídeň / Bratislava, které nově na Ostravsku zamíří také do Bohumína a na jižní prodloužené lince z Prahy, Brna a Bratislavy do Trnavy, Piešťan, Trenčína, Žiliny a dalších míst na slovenském Pováží. RegioJet se díky tomu také vrací na klíčovou vnitrostátní trasu na Slovensku - Bratislava - Žilina a zpět.
Rychlíky na lince R8 Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín a zpět
Na této trase RegioJet vystřídá České dráhy na základě vítězství v poptávkovém řízení ministerstva dopravy. Denně zde nabídne 34 spojů (17 v každém směru) s odjezdy v hodinovém intervalu.
Rychlíky RegioJet na lince Bohumín - Ostrava - Přerov - Brno a zpět NEJSOU POVINNĚ MÍSTENKOVÉ - cestující se budou moci rozhodnout pro různé typy jízdenek - s rezervací i bez; pro první a druhou třídu, případně budou moci využít jízdenky v tarifu některého ze tří integrovaných dopravních systémů (IDS) krajů, kterými linka R8 prochází.
Cestující mají možnost si zajistit také rezervaci na přepravu jízdního kola, přepravovány budou dětské kočárky a také psi.
Ve všech stanicích na lince R8 (s výjimkou stanic Brno-Královo Pole a Nezamyslice) budou prodejní místa RegioJet - celkem RegioJet během tohoto týdne RegioJet otevírá 6 nových prodejních míst ve stanicích Vyškov, Kojetín, Přerov, Suchdol nad Odrou, Studénka, Bohumín (stávající prodejní místa jsou v Ostravě Svinově a v Ostravě hl. n).
Vlaky na lince R8 budou provozovány v nové kategorii vlaků RegioJet - "Rychlík". Soupravy budou řazeny z plně klimatizovaných vozů určených pro mezinárodní dálkové vlaky s vozy první a druhé třídy. Soupravy nabídnou velkoprostorové i oddílové uspořádání v kupé pro 6 cestujících. V soupravách bude k dispozici zvláštní prostor pro přepravu dětských kočárků, jízdních kol a kupé pro cestující s dětmi.
Cestující ve druhé třídě budou mít k dispozici zdarma připojení k internetu, elektrické zásuvky s 230V, výběr z tisku, možnost připojení k zábavnímu portálu s nabídkou filmů, hudby a dalšího zábavního obsahu. Cestující v první třídě budou mít navíc k dispozici špičkovou kávu Illy zdarma a ti, kdo cestují déle než 45 minut, také cookies a pomerančový džus zdarma. Současně si cestující s rezervací místa v druhé a první třídě budou moci objednat s donosem na místo drobné občerstvení on-line přes novou funkčnost aplikace RegioJet a uhradit jej platební kartou nebo také prostřednictvím své Kreditové jízdenky. Občerstvení si budou cestující moci případně osobně zakoupit také přímo v RegioJet Bistru, které bude umístěno ve voze druhé třídy číslo 2.
RegioJet počítá s tím, že do budoucna se bude složení souprav a rozsah palubních služeb dále upravovat - aktuálně se jedná o první fázi podoby souprav a palubního servisu, které bylo možné zajistit v krátkém časovém rozmezí mezi podpisem smlouvy a datem zahájení provozu.
Osobní vlaky RegioJet v Ústeckém kraji
Na třech páteřních linkách a několika dalších tratích se od neděle 15. 12. rozjedou zeleno-žluté vlaky RegioJet v objednávce Ústeckého kraje:
Páteřní trasy s celodenním provozem osobních vlaků RegioJet:
- U5 Ústí nad Labem hl. n. - Bílina a zpět - páteřní trať s celodenním provozem a víkendovým rozšířením do Mostu
- U7 Děčín hl. n. - Ústí nad Labem Střekov a zpět - páteřní trať s celodenním provozem
- U13 Most - Žatec západ a zpět - páteřní trať s celodenním provozem
Další trasy s provozem v okrajových částech dne:
- U1 Most - Teplice - Ústí nad Labem hl. n. - Děčín hl. n. a zpět - 3 vlakové spoje denně
- U3 Litvínov - Teplice a zpět - 3 páry ranních vlaků denně
- U16/U1 - společně s Českými drahami vlaky na trase Kadaň - Kadaň Prunéřov - Chomutov a zpět (vybrané spoje ráno a večer)
- U32 Ústí nad Labem Západ - Ústí nad Labem Střekov - Štětí a zpět - jeden večerní a ranní spoj.
Na spoje nasadí RegioJet 6 motorových jednotek řady 628; sedmá souprava bude vedena jako záloha. Cestujícím nabídne RegioJet bezplatné připojení k Wi-Fi a současně také například přepravu jízdních kol a kočárků. Soupravy budou vybaveny nástupní plošinou pro nástup cestujících na vozíčku. Od platnosti jízdního řádu pro období 2022 zahájí RegioJet v Ústeckém kraji provoz se zcela novými nízkopodlažními jednotkami PESA Elf.eu. RegioJet v souvislosti s provozem na nových trasách v Ústeckém kraji vytvořil přibližně 60 míst - z čehož je 28 strojvedoucích a 25 průvodčích. RegioJet má zajištěny všechny zaměstnance pro řádné zahájení provozu.
Provoz se pro cestující bude řídit tarifními podmínkami Dopravy Ústeckého kraje. To znamená, že cestující budou cestovat v rámci Ústeckého kraje na stejné jízdní doklady, na které cestují například v meziměstských autobusech, ve vlacích jiných dopravců nebo ve větších městech MHD. Cestující může s těmito doklady také mezi jednotlivými dopravci v rámci platnosti těchto dokladů také přestupovat. Pro nákup dokladů mohou cestující využít obvyklá prodejní místa; v Postoloprtech otevře RegioJet také vlastní prodejní místo.
Novinky v jízdním řádu vlaků kategorie RJ Praha - Ostravsko - Košice
Vlaky kategorie RJ spojující Ostravsko s Prahou a Košicemi pojedou v novém jízdním řádu bez výrazných změn. Pouze večerní spoj s odjezdem z Prahy v 19:50 bude nově místo ve stanici Návsí končit ve stanici Bohumín. Tento spoj tak nebude zajíždět také do stanic Ostrava Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Bystřice. Podobně ranní spoj RJ 1000 (všední dny a sobota) a spoj RJ 1004 (neděle) bude mít nově výchozí stanici v Bohumíně s odjezdy v 4:36 (RJ1000) resp. 6:36 hodin (RJ1004).
Ranní spoj RJ1002 Opava východ - Ostrava Svinov - Praha hl. n. bude ve všechny dny odjíždět z Opavy v 5:31 hodin.
Autor: Aleš Ondrůj
Sdílet: