OstravaDnes.cz
OstravaDnes.cz » Zpravodajství » Magazín

V Ostravě bez online marketingu neuspějete

26.05.2022
Máte skvělý produkt, jedinečnou službu nebo jste konečně vyplnili díru na trhu, ale přesto se vám nedaří přilákat ty správné zákazníky. Problém, se kterým se musí potýkat desítky, ne-li stovky podnikatelů. I ta nejlepší prodejní taktika na světě selže, pokud zákazníci nebudou vědět, že vaše firma existuje. A tady na místo přichází online marketing, díky kterému budete vidět.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Ostrava je kraj razovity. Lidé zde často chodí do jedné a té samé hospody, navštěvují stejnou kadeřnici a nakupují ve stejných ověřených obchodech. Abyste zde uspěli je třeba lidem ukázat, jakou hodnotu jim přinášíte, proč by měli využít zrovna vaši službu, nebo koupit váš produkt. Marketing je v tomto ohledu klíčový. Lidé si vás možná všimnou i bez něj, ale bude vás to stát mnohem více času a úsilí, a budete potřebovat ohromné množství štěstí. Online marketing je účinný nástroj, který firmy ke zviditelnění používají už mnohá léta.

Online marketing pomáhá budovat povědomí o značce


Každá firma byla ve svých začátcích neznámá. Každý někde začínal. Každý musel vynaložit úsilí a peníze, aby vybudoval správné povědomí o značce. Díky tomu se stává značka zapamatovatelná. I jedny z největších firem, jako je Apple, Coca-Cola či Amazon, každoročně vynakládají neuvěřitelné rozpočty na marketingové aktivity, které upoutají pozornost lidí.

My všichni dnes žijeme v online světě. Veškeré aktivity se pomalu přesouvají do prostoru internetu a sociálních sítí. Už dávno neplatí, že starší generace na internetu nejsou. Proto je velmi důležité věnovat pozornost nejen offline marketingu, ale také tomu online, například zde. Jen tak si vás všimnou ti správní potenciální zákazníci.

Jaké jsou výhody online marketingu?


- Je levnější než ostatní marketingové metody,

- Přináší spoustu možností, jak kreativně prodávat - ať už se jedná o bannerové reklamy, blogové příspěvky, sociální sítě či e-mail marketing.

- Flexibilita online marketingu spočívá také v možnosti testovat, co funguje a v případě špatně fungující kampaně ji během chvilky zastavit.

- Kromě komunikace se zákazníky umožňuje také jednoduché sledování jejich aktivit a chování. Víte, jaké reklamy sledují, na jaké typy obsahu se dívají, co dělali předtím, než uskutečnili nákup apod.

- Díky digitálnímu marketingu máte možnost navázat kontakt s vlivnými osobami, které mohou podpořit váš produkt.

Proč se bez online marketingu neobjedete?


Představme si scénář: máte vaši značku, jejíž propagaci necháváte náhodě. Jedinou nadějí na přežití v tomto případě je, že si vás lidé v okolí všimnou přirozenou cestou. Chce to čas, ale samozřejmě se to stát může. Člověk, který váš produkt vyzkouší, je spokojen a řekne o něm dalšímu člověku. Ten produkt také vyzkouší a tak dále. Ano, tento způsob vám může přinést více zákazníků, ale upřímně si řekněme, že tohle může trvat léta. S online marketingem lze během pár měsíců vybudovat základu zákazníků, kterou byste bez něj budovali roky. Funguje to i v případě, že už svou zákaznickou skupinu máte. Jedná se totiž o bublinu zákazníků. Mimo ni jsou desítky potenciálních zákazníků, o které přicházíte, protože o vaší značce neví.

Online nakupování se za poslední léta stalo téměř must-have. Čím dál tím více lidí spoléhá na recenze na Google či doporučení od oblíbeného YouTubera. V době, kdy digitální transformace bere svět útokem, vaší značce jedině ublíží, pokud ustoupí do pozadí bez odpovídající reklamy v online prostoru. Věřte, že lidé dají přednost značce, kterou znají, která je dohledatelná a viditelná, před tou, která může mít možná kvalitnější produkt, ale je skryta v záplavě viditelnější konkurence.

Pojďme to shrnout do několika důvodů. Proč je online marketing tak důležitý zejména pro malé a začínající značky:

- Přináší nové zákazníky a zvyšuje povědomí o značce u potenciálních zákazníků. Tohle je tak moc důležité, že to zopakujeme. Můžete mít sebelepší produkt, ale pokud o něm nikdo nebude vědět, úspěchu se nedočkáte.

- Poznáte své zákazníky a jejich nákupní chování. Možná právě to je ta chyba, proč se vám nedaří tak, jak byste si představovali - neznáte své zákazníky. Vědět, kdo je vaše cílová skupina a řádně se s ní seznámit, je základ, bez kterého nelze dělat byznys.

- Online marketing buduje důvěru ve značku. Marketing vaší značce dává podobu. Přítomnost značky, například. na sociálních sítích dodává lidem jistotu. Účinnou propagací jim dáte důvod, aby si vybrali právě vaši firmu, i když jste na trhu relativně noví.

- Najdete své místo v konkurenčním boji. Pokud vy nezachytíte pozornost potenciálního zákazníka, vaše konkurence ano.

Autor: Pl
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Fotogalerie:

Další články z rubriky Magazín

Vysokoškoláky trápí úzkost z mluvení na veřejnosti, dokládá výzkum

Vysokoškoláci mají stále velký deficit ve svém veřejném projevu, který je přitom pro jejich akademický a kariérní úspěch klíčový. Často to vede až k úzkostným stavům. Úzkost z mluvení na veřejnosti mají častěji ženy a nebinární osoby. Paradoxně ...

Nejmódnější letní šaty na sezonu 2024 od TATUUM

Ve světě módy, kde každá sezona přináší nové inspirace, letní šaty od TATUUM na rok 2024 představují styl a svěžest. Značka TATUUM reaguje na očekáván ...

První Toyoty Hilux na vodík se již testují na silnicích

Britské zastoupení automobilky Toyota ve svém závodu v anglickém hrabství Derbyshire už vyrobilo celkem 10 prototypů modelu Hilux poháněných palivovým ...

Expert: V boji se závislostmi stále chybí dostatečná prevence

V České republice stále chybí dostatečná prevence v boji s alkoholem. Vyplývá to i z aktuálního průzkumu Státního zdravotního ústavu (SZÚ). Pouze 52 % ...

Jak postupovat při reklamaci zájezdu

S příchodem teplého počasí již mnoho Čechů tráví pracovní dny sněním nad letní dovolenou a relaxováním (zejména) u moře. Velká část z nich má také pra ...





Pátek 12.7.2024
Moravskoslezský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes